Posts

Showing posts from March, 2012

KNP??

assalamualaikum
sy ingin bertanya dan fahamkan diri sy..knp ye sesuatu pasangan tuh berkahwin tapi tak mnyediakan keperluan tuk rumah yang ingin dihuni bersama??

knp tak duk sorg2 je kalu asyik beli brg2 yag disukai jer..???

knp lahirkan anak ramai kalu tak mampu??

knp lahirkan anak kalu suke time masa kecik je?

keperluan makan tuh tak penting ker untuk anak2?

tak pernah fikir ker yang knp anak2 tak suka makan nasi??

tak pernah rasa ker nak ubah keluarga??

klu x larat nak jaga keluarga sendiri, knp bina keluarga??

persoalan yg sering dalam fikiran sy,,hmmm..
sy cuba tuk fahamkan diri sendiri, tpi sy sendiri tak faham...
sebab tulah sy lebih suka hidup seorang..tak perlukan insan seperti lelaki..hmmm

22:53 Mac 20, 2012

Jodoh

Image
Assalamualaikum sma..


sy ingin nasihatkan diri sy disini... bahawa, ALLAH SWT jauhkan dia dari sy kerana dye mang bukan jodoh sy... jika dye jodoh sy pasti ALLAH SWT akan dekatkan sy dgn dye pada waktu yg sesuai jika dye masih bukan jodoh sy, sy mohon redhakan la hati ini dengan ketentuanNYA.. sy mohon, jgn muncul lam mimpi sy lagi, sy mintak maaf klu sy pernah skitkn hati awk.. sy nak hati sy suci dr awk krn sy dpt rasakn awk bukan jodoh sy.. tpi sy tetap syg awk sbagai kwn sy ..

buat semua yg membaca, jika seseorang itu jodoh kita, pasti ALLAH SWT akan dekatkan dye dgn kita, tpi kalau bukan , redha dan terima lah ketentuan-Nya..jgn salahkan Maha Pencipta kerana Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita..serahkan semua pada takdir..


Be happy and don't worry..somewhere, someone is made for you..


jika jodoh x kunjung tiba, naty sy akan cerita ttg jenis2 jodoh ye..:DD


salam syg tuk semua..:DD

12:35 February 4, 2012

Berita Gembira:))

Image
Assalamualaikum sma
Semalam sy mengetahui satu berita gembira yg menyebabkan sy rasa gembira sgt2..hehe..sy xdapat nk kongsi dgn inche blog, tpi nanti pasti sy akn gtaw jugak klu sy dah dpt green light..hehe
Ape jua pon berita gembira, sy doakan pemilik berita gembira ini akan bahagia dgn segala keputusan yg akan dibuat apatah lagi keputusan untuk mengakhiri hidup sendiran..dan tahniah untuk dia..:))
Semalam dye dtg lagi mimpi sy..mungkin sbb sy bru tahu ttg berita gembira tuh walaupun berita gembira tuh xde kaitan pon dgn dye..cuma sbb dye tahu tentang pemilik berita gembira tuh..atau mungkin sy nak share berita gembira tuh..ntahla, sy sendiri tak pasti..tpi skrg sy dah makin tenang jika dye muncul lam mimpi sy lg..
Mungkin hati sy belum cukup tenang untuk redha dgn semua ketentuan Maha Pencipta sy..sy tak ingin menggapai bintang, sy cuma ingin berpijak di bumi nyata dan menerima segala ketentuan IIahi tuk sy..sy x mungkin dpt menggapai dye..kadang2 rasa diri nie bodoh sgt tpi soal hati …