RSS

Lirik Lagu Wish You Were Here - Avril Lavigne


I can be tough
I can be strong
But with you, it's not like that at all

There's a girl
who gives a shit
behind this wall
You've just walked through it

And I remember, all those crazy things you said
You left them riding through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

I love the way you are
It's who I am, don't have to try hard
We always say, say like it is
And the truth is that I really miss

All those crazy things you said
You left them riding through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

[Chorus:]
Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

[Bridge:]
No, I don't wanna let go
I just wanna let you to know
That I never wanna let go

(let go let go let go let go)

No, I don't wanna let go
I just wanna let you to know
That I never wanna let go

(let go let go let go let go let go let go let go)

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here (I wish you were)
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Mimpi


Assalamualaikum sekali lagi tuk sesiapa yang membaca..



Hari nie nak cerita tentang mimpi sy yang merunsingkan hati sy..hmm…mimpi yang buat hati sy lemah dan mungkin mimpi tuh pamerkan apa yang ada dalam hati sy..entahla sy sendiri tak pasti tentang mimpi sy…

2 kali sy mimpi tentang orang yang sama..dia muncul macam nak cabar hati sy untuk katakan yang sy betul3 dah lupakan dia..tapi hakikatnya..hati sy masih ada dia walau cuma sikit je space tuk dia..knp ye susah sgt nak lupakan dia..walau sy dah cuba sunguh2…tiap kali dengar lagu2 yang sedih, lebih2 lagi lagu yang berkait soal hati..sy terus tersentuh..

Mungkin hati sy lemah kerana sy terlalu banyak membuang masa dengan perkara2 yang sia2 dan hati sy tak dipenuhi dengan kasih sayang Maha pencipta sy..sy mengaku kebelakangan nie sy jarang menagih kasih Illahi…sy rasa sy harus kuatkan jiwa sy dengan segala kasih sayang Maha Pencipta sy…dan dengan itu sy akan lebih kuat tuk lupakn dia secara keseluruhan..

Ok, skrg sy nak citer situasi dlm mimpi sy tuh..mimpi pertama ttg dia…
-        Sy mimpi dia dtg uitm sy dan sy tak tahu apa motif dia..pastuh dia dtg kat meja sy dan cabar sy tuk buat sesuatu tapi sy x bpe ingat..huu..tpi time tuh dye x bape sihat dan tiba2 sy pon x sihat gak…dye selsema and x bape lame pastuh sy pon selsema gak..dia asyik tenung sy je..mcm x puas hati..time tuh sy rasa pelik dn terkejut dia dgt uitm sy..Hmmm..dan yg pasti sy rasa mcm mimpi tuh real..huhu..

Dan yang nyata ialah dia tak mungkin akn dtg uitm sy, so mang bila bangun, mimpi tuh xkan jadik real la..hmm..tapi mimpi tuh tetap terkesan pada sy..pg tuh, tiba2 ayu kwn sy mcm x bpe sihat…sy mcm agak terkejut jugak la…mungkin cuma perasaan sy je yg inginkan mimpi tuh real..tapi lebih baik jika mimpi tuh tak jadik kenyataan..

-        Tuk mimpi yang k2..sy sendiri terkejut krn dia muncul lagi dlm mimpi sy..sy sgt terkejut..speechless maybe..hehe..sy mimpi situasi macam kat cafe..sy tgh duk dgn member2 perempuan, pastuh tggl sy sorg..tak lama lepas tuh kwn skelas sy, izad dtg, sy pon borak2 la dgn dye..tpi yg dia pulak asyik mundar mandir je dpn sy..mcm sje je..gram btol…huh!..lepas habis borak dgn sy, izad pon kembali kat grup dye..tak lama pastuh, dia slow2 dtg kat sy dan kata yg sy asyik tenung dia masa dye mundar mandir tadi..dye dgn bangga kata sy masih suka dia…gram tol! Perasan giler…hmmm..tapi sy rasa ape yg dia kata tuh betol, cuma sy yang xnk ngaku..ktorg pon gaduh, n agak kecoh la..smpai izad pon marah dia..tapi yg peliknya, sy back up lak mamat tuh..hmmmm! mang sy agk pelik la..haha..sy pon xbpe fhm dgn kelakuan sy lam mimpi..kemudian, ktorg pon duduk balik n mimpi tuh pon habis..ahaha..sy x ingt camner endingnya…tapi kali nie sy rasa mimpi tuh lagi real..sy mimpi pg tadi lepas solat subuh..hmm..len kali sy xleh da tdo lps subuh..nati lagi pelik mimpi sy..ahaha..hmm, btw lam mimpi sy tuh dia berkawan dgn nadzrin..sy x thu la camner dorg ley berkawan..cam pelik lak..haha..

Tpi biasala mimpi kan pelik…cuma pg tadi bila sy bgun lama sy duk pk..knp mimpi sy sma org bley ada…liya, ayu, izad, nadzrin n dia dan bdk2 uitm…haha..rasa cam btol berlaku…lawak lak kan..ntah knp dia muncul..harap2 dia ok je dgn hidup dye..

Hmmm..one more sal dye lg..sy nak dedicate lgu nie kat dia..hehe..avril lavigne, wish you were here…ntah knp sy rasa lagu nie sesuai tuk dia..sy thu dia xkan bace entry nie, so sy selamat..hehe..

Sy mohon supaya hati sy lebih jelas dgn apa yg sy inginkan dlm hidup sy…terima kasih lagi sekali buat semerah mawar berduri krn sedarkan sy tuk siapa sy bernafas dalam dunia ini…huu..sy akn cuba sedaya upaya tuk berubah tuk jadik lebih baik…demi Maha Pencipta sy..

Teruskan usaha anda cik Balqis..hidup tuh indah kalau ikut syariatnya!!

23:13
December 17, 2011
Sambil duk buat etr..hehe
~hrp2 GM x mrh..huu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

wishes

assalamualaikum...salam semua yg sudi membaca..hmmm...sy gembira akhir2 ini kerana byk peristiwa bahagia akan berlaku kpd org2 di sekeliling sy....

semoga semua orang akn terus bahagia yer...kpd sma..sy syg semua...

18:13
November 18, 2011
di umah kak ita..hehe..mlm nie de org kawin...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kemaafan


Assalamualakum lagi..

Kali nie soal kemaafan..betulkah hati manusia tuh akan lembut bila orang buat salah mintak maaf??? Atau Cuma hati sy je yg mudah lembut..hmmm..satau persoalan tuk diri sy yg sy dapati belum ada jawapan..hmmm

Selalunya hati sy yg sy keraskan akan lembut bila seseoarang yg carik pasal dengan sy mintak maaf…sy juga akan gembira sgt bila orang cakap terima kasih kat sy even x selalunya orang cakap..

Mungkin bukan sy je camtuh…sma manusia pon camtuh  rasanya..cuma sy yg terlebih sikit kot…tapi kan bila orang dah mintak maaf, kita sepatutnya kena maafkan orang tuh kan…hati sy berat namun sy tahu sy dah maafkan dia..hmmm..

Harap ini bagi iktibar pada sy agar jgn mudah percaya kat orang tuk serahkan barang kita walaupun orang tuh ada hubungan darah dengan kita..

Hati orang siapa tahu kan..semua yg terlintas semua dicoret disini..sy harap dia xkan buat macam nie kat sape2 lagi..harap2 dia kan berubah jadik lagi baik dari sebelum nie…

Sy cuma nak dia pulangkan balik barang sy ASAP..huuu…harap Maha Pencipta tolong sy bg kesabaran yang tinggi..

00:32
November 4, 2011
Semoga hati sy dpt terus sabar….!
Almost two month I’m waiting..huu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Baru


Assalamuaikum wahai blog sy..

Sudah sekian lama sy x mencoret apa2 disini..sekalipun ada coretan dan luahan rasa dihati untuk diluah disini namun sy ttap tidak berkesempatan untuk pamerkan disini..

Buat adnin yg kalu awk bace,sy mintak maaf sgt kerana lambat keluarkan entry ttg novel VT yg sy ceritakan tempoh hari. Sy jauh  dan gak terpisah dari alam maya, maka sy lambat post..biane..heheh..sy lebih kpd alam nyata bila cuti..

Ok, sekarang menjurus kpd tajuk di atas ye..sy tulis baru kerana sy dapat sesuatu yang baru, yang membantu sy terus menulis dan mencoret menggunakan tangan tanpa menggunakn pensil atau pen…

Hehe…sy dapat new harry ari nie..tanggal 3 november 2011..tenkiu mak n ayah kerana bagi peluang sy dapat jumpa harry lagi..sy da dapat semangat sy balik untuk terus berjuang di Kuala Pilah..semoga dengan adanya Harry di sisi sy, semangat dan tekad sy akan tambah kuat dan bahagia..

Kalau ia memberi sy kekuatan untuk terus bertahan dan bagi sy kebahagiaan, maka sy harus jaga ia dengan baik sekali…sy harap Maha Pencipta sy akan meredhai apa yang sy buat dan sy akan jaga dengan sepenuh hati sy..sy sayang sgt Harry sy..

Semua ini kerana Maha Pencipta yg izinkan sy..terima kasih sgt2..semoga sy dapat menggunakannya untuk kebaikan dan menghalang kemudaratan..

Hidup ini bukan hanya tuk gembira dan bahagia je kan..kita juga perlu ada masa untuk sedih dan muhasabah diri kita..jadi, koreksi diri anda yer..yang buruk jadikan sempadan, yang baik jadikan tauladan..nie kata2 tuk diri sy..sy akan sayang diri sy dan juga my new beloved Harry..hehe..

Sekian..

00:22
November 04, 2011
~kredit 2 abg kat pc fair tadi..hehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

VT


Assalamualaikum ,salam untuk kamu yg mmbaca

Hari ini sy ingin menulis ttg novel terbaru yg berjaya sy habiskan dalam satu hari..heheh..untuk adnin..maaf ea post lmbat sket sbb sy x sempat ag nk menulis keran idea kurang sket..post nie pun rasanya lambt sy letk disini..maaf sekali lagi..semoga awk faham post sy nie pasal novel tuh…

VT…dulu masa awal2 sy tgok tajuk novel nie sy mang x faham ape maksud VT dan sy x jugak bertanya pada pemilik novel yg sy pinjam nie…

Sy tahu sendiri ape mksud VT tuh bila sy baca novel nie..VT maksudnya Volleyball Team. Satu pasukan bola tampar yang cukup sempurna tapi ALLAH lah yg Maha Sempurna.

Kenapa ea sy kata cukup sempurna?? Sebab semuanya cukup bagi sy, ukhuwah, latihan, usaha, kebergantungan kpd Tuhan juga cukup. Satu team yg memperjuangkan Islam melalui sukan..satu2nya novel yg pernah sy baca mengetengahkan aspek itu..satu2nya novel yg pernah sy baca yg tidak berkisar langsung soal cinta dan sy baca hingga ke muka surat terakhir..

Sy sendiri x percaya sy boleh habiskan novel tuh tapi akhirnya sy berjaya habiskan. Bila bace novel tuh buat sy sedar bahawa kita perlu bawa agama kita dalam setiap apa yg kita lakukan. Permainan bola tampar yg diceritakan dalam novel tuh buat sy rasa sy menonton permainan itu di depan sy..padahal hakikatnya sy cuma membaca dalam sebuah novel. Ini yg membuatkan sy rindu untuk melihat pertandingan bola tampar…hehe..teringat saat2 sewktu sekolah dahulu..sy selalu sgt melihat senior2 sy bermain bola tampar ..rindu saat2 itu..

Dalam setiap novel yg ditulis oleh novelis ini pasti akan ditekankan soal ukhuwah..(setakat novel yg sy baca..hehe)..sy amat mencemburui ukhuwah seperti itu yg dimana hati2 mereka semua bertaut keranaNya. Satu team VT yg memberi impak yg positif kpd persekitran mereka.

Betul la kan..bila kita membuat kebaikan, orang2 di sekeliling kita juga akan melakukan kebaikan. Jadi ,kita mestilah sentiasa berusaha melakukan kebaikan walaupun satu kebaikan yg kecil..mungkin kecil input tapi tak siapa tahu outputnya bagaimana..mungkin boleh mengubah sesuatu yg besar..

Tak siapa tahu takdir di hadapan atau apa yang akn berlaku esok mahupun 1 saat selepas ini..jadi jgn mengaku kalah terlalu cepat, biarpun pihak lawan cuma perlukan satu mata lagi untuk menang, tapi semunya belum berakhir kerana pemainan masih berjalan..itu yg sy belajar dalam novel ini..

So take a chance and do your best…!!chaiyok2!!

Berusaha menjadikan hari ini adalah yg terbaik kerana esok belum pasti dan kelmarin telah pergi..pesanan untuk diri, don’t think too much about the past, there is nothing we can do to change it or to undo it..just accept it and don’t repeat it again..

< kredit kepada novelis Hilal Asyraf dan tuan punya novel iaitu Nurliyana..syukran ya ukhti..novel yg sgt menarik dan tidak bosan untuk dibaca…>

Kpd adnin, semoga awk faham, klu xfaham nati bace novel VT nie ye..hehe..best!!x rugi kalu baca n beli…8))..

12.22
October 13, 2011

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

11 October 2011


Assalamualaikum pembuka cerita hari ini…

Dah 2 hari selepas hari muet sy, brulah sy mula menulis ttg my muet about speaking…huuu..ia xlah teruk sgt cuma sy saja yg tidak cukup puas hati terhadap ujian bercakap atau speaking sy tempoh hari…sy rasa sy tidak memberikan yg terbaik..mungkin itu salah sy sendiri..sy selalu sgt menyesal dengan apa yang telah terjadi kepada sy..sepatutnya sy lebih beryukur dan lega kerana ia telah berakhir…

Sy asyik teringat akn test muet tuh….sy rasa kalau sy ingin mendapatkan band yg tinggi atau setakat band 3..sy harus berusaha lebih kuat lagi untuk ujian bertulis yang akan datang. Sy pasti akan cuba yg terbaik untuk ujian bertulis ini..

Sy seharusnya percaya pada diri sy bahawa sy boleh mencapai matlamat sy. Sy pasti boleh. Sy harus berusaha bersungguh2 dan cuba sedaya upaya dan selepas tuh baru berserah kepada Allah SWT..

Sy ingin berjaya..kejayaan xkn datang bergolek..we need to gain it with our own effort..

Allah swt sentiasa menolong hambaNya yg memerlukan bantuanNya. Sy percaya semua ini ada hikmahnya..kekecewaan yg sy alami ada hikmahnya..

I TRUST HIM….

11.44
0ctober 13, 2011
Using k’chik lappy…8))

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang..:)