RSS

Sakit....

salam semua...
bodoh kan bila bace novel pastuh asyik sakit hati sebab teringat...
knp la susah sgt nak lupe....harap2 sakit kat hati ini cepat hilang dan hati sembuh...
nak hati sembuh cepat2...da x sanggup rasenyer...

sy sayang hati sy....sy xnak cemarinya...
sahabat sekalian doakan sy berjaya harungi semua ini.....
nak semua berakhir dan xnk rase mcm nie lagi...

semoga sahabat sy sentiasa bahagia dan x rse sakit hati nie...sy nk lupakan semua kenangan yang pahit...
nk lupe segalanya...sy pasti boleh!!!!sy kuat....
tu je nk tulis....sekian......

18:21
July 31, 2011
kata hati

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Yaiden...


Salam buka bicara...hmm...yaiden..kenangan yang ingin dilupakan tapi akhir2 ini kata hati susah untuk dikatakan tidak..semua muncul satu persatu..bace novel tuh ingat dye..lpas bce novel aA + bB, asik ingat dye terus..barula sedar bahawa hati ini tidak kuat dan tidak bersungguh-sungguh ingin lupakan segala kenangan...kenangan tuh xla banyak, tapi susah je..

Kembali pada pengalaman diri sy...semalam sy tgok harry potter yg k7 part 2...sangat2 best bg sy...sy sgt cemburukan persahabatan dorg..adakah sy juga diberi peluang oleh ALLAH SWT untuk mendapat sahabat seperti harry dpt...??dari dulu, itu yg amat sy cemburui bila bce novel herpot!!!..semoga sy dpt jadik sahabat yg baik kpd sma kwn2 sy..barula sy akan dpat sahabat seperti hermione and ron..sahabat dikala susah dan senang...terima kasih kpd LIHAYAATI MAT ISA...krn sudi dgr luahan hati kecil sy akhir2 nie..kerana dia je yg masih cuti, so dialah jadik mangsa..hahah..

Kpd sahabt sy yang lain, sy xnak bebankan korg krn korg sma bz dgn kerja2 untuk selesaikan course korg...sy amat hargai semua kwn2 sy...kenangan malam tgok harry potter and kenangan dinner pertama sy di kuala pilah..hmm..now,it is nicely save in my memory..sy xpernah pegi dinner sebelum nie...coz selalunya dinner yg sy pegi x campur laki n perempuan..satu pengalaman baru..tersimpan kemas dalam ingatan..semoga ukhuwah itu terus kemas dalam genggaman...

ALLAH SWT sygkan sy..bagi sy cuba dan dpt semua pengalaman yg sy perlukan..yg bagi sy kekuatan untuk terus berada di dunia yg penuh dengan segala macam perkara yg xdpt sy bayangkan..ada indah dlm duka..ada sedih dalam gembira...ada sengsara dalam ketawa..semua mengajar erti sebuah kehidupan..supaya kehidupan itu penuh warna...yang menghidupkan hati setiap insan supaya tidak alpa dengan kurniaan yg diberikan Maha Pencipta...

Ingatlah semua, kurniaan itu ada sebabnya..ada hikmahnya..mengajar kita menghargai setiap detik dan setiap insan yg hadir dalam kehidupan kita supaya sentiasa mengingatiNya..

Terima kasih Maha Pencipta kerana bagi izin kpd sy untuk mengalami setiap warna dalam kehidupan sy..sy ingin hati sy sepenuhnya milik Maha Pencipta tapi sy sedar hati sy tidak sekuat Rabiatul Adawiah...tapi sy berharap hati ini sembuh dan tidak memikirkan dia lagi...biarlah hati dan kenangan itu pecah berkecai andainya itu jalan untuk lupakan segala-galanya...

Akhir kata..sy amat rindukan kwn2 sekolah dulu..rindu korg sgt2!!!!semoga semua dalam redha Ilahi dan mendapat semua yang diinginkan dalam kehidupan yang sekadar perhentian...

~kredit tuk Cik Bam, Ayu , Jlo aka Lia krn bg kenangan yg indah dpr tgok Harry Potter and The Deathly Hallow part 2...
Dan kpd sma yg melengkapkan keceriaan mlm dnner scisis....kamsahamida!!!~

1:13
July 31, 2011
Tend to forget evrything that hurting...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Novel lagi..


Salam pembuka coretan kali ini...ruangan ini sunyi kerana saya CUTI..hehe..saya cuti, so semua cuti... rasa sangat malas nk update blog..kali ini cerita ttg novel yg sy habiskan bace cuti nie..bez tol cuti...

First novel ialah...TUNAS BY HLOVATE..rasenye da jatuh cinta dah dgn karya hlovate..biapun baru kali pertama sy bace..novel ini byk ingtkan sy pada kenangan waktu sekolah dulu...manis sekali dan amat susah dilupakan dan pasti menjadi salah satu memori yang terindah..seringkali dulu sy benci zaman sekolah tapi skrg sy akui sy amat rindukan zaman sekolah...terasa ingin sekali kembali macam dulu..xde byk dugaan, hidup just gembira je..kadang2 de jugak dugaan dan ujian yg datang tapi semuanya senang diharungi dan nampak mudah...tapi lain cerita dgn skrg..semua nampk macam susah sangat..

Ingatlah...dugaan mematangkan diri, menambahkan ilmu didada, menguatkan semangat dan pemangkin kejayaan di masa hadapan..tanpa dugaan dan ujian, dapatkah kita menjadi seperti hari ini???
Mungkin kalau sy yang jawab, sy akan jawab tidak..huhu..tanpa semua tuh, sy x mungkin jadik sekuat ini..semua mengajar  hati, emosi dan fizikal sy..terima kasih Maha Pencipta tuk segalanya..dah, akhir kata tuk novel first, mang best giler.....kamsamida JLO..heheh

Novel kedua ialah MANDATORI BY RAM...novel nie pon best jugak la...byk input yg sy dapat..tapi biasala kalu novel RAM, mang agak pening tpi sy berjaya jugak habiskan..novel ini adk sy pinjam dari uitm dye..kan bagus kalau uitm sy pon byk novel yg best2..lepas tuh sy habiskan novel yg ketiga pulak..juga dari RAM..RANGGAU..mmg best novel nie...buat sy saspen jew..baru je abis bace tadi..bagi sy karya RAM mang ada identiti sendiri..mang selalu buat sy ingin habiskan pembacaan cepat..kalau dulu hanya novel HARRY POTTER je yg buat sy rase camtuh..hmmm...(bole jadik pengulas novel nie)heheh....

Novel mang buat sy x buat kerja..tapi bukan calang2 novel boleh bagi kesan kat sy..sy amat suka akan novel yang bagi kesan kat sy..bagi sy sesuatu yang baru, kadang2 bagi makanan pada jiwa saya..bagi saya terus kuat tuk teruskan perjuangan..

Terima kasih yang x terhingga buat novelis2 yang banyak memberi input pada saya..semoga kalian semua terus dapat menghasilkan karya yang terbaik dan menyentuh jiwa...terima kasih yang paling atas buat Maha Pencipta yang selalu membimbing sy melalui sentuhan yang xdapat sy bayangkan..datang ketika hati ini memerlukan kekuatan untuk bertahan...

Sekian..menghitung masa supaya malam ini berlalu dengan cepat...wassalam

Kredit buat NORAZLIYA AZHAR krn bagi sy pinjam novel TUNAS..heheh.pasni nak novel aA + Bb lak ye..kamsahamida chinggooo.....saranghae!!!
11:57
July 22, 2011
Let go everything that bothers.....


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Makan2..


Salam pembuka kata..sy suka makan..makan dengan kawan2..hehe..satu permulaan yang baik tuk semua dan juga sy..semoga kejayaan itu milik kita semua juga sem depan..sy g mkn mlam dgn kwn2 sma kat kawasan kolej u sy je..tpi da ckup bersyukur kan..kerana rezeki itu Maha Pencipta kasi kat sy dan kwn2 sma..semoga rezeki kejayaan itu pon akn selalu ktorg dapat..

Tuk encik IZ yg ske bce blog sy..kamsamida..ntah knp ske bce celoteh sy yg mgarut nie n still x gtaw ag cmner dpt url blog nie?????...urm, encik IZ adlah klasmet sy yg suke mengacau sy di waktu lapang beliau..semoga encik IZ akn mgubah perangai beliau yg sebegitu ke arah yg lebih baik..sy doakan encik IZ sntiasa dirahmati Maha Pencipta dan cepat2 blanje sy dan kwn2..hehe..janjimu akan kuingat dan ku tuntut.............!

Nilah encik IZ yg koya encem..tpi xdela encem cam Dong Hae sy..hmm..

Gmbr2 dibwah adalah sebahagian drpd gmbr yg diambil pd malam dinner DL..




Sma org bergaya kan...sy dpt bju n tdung sponsor oleh JLO and AYU..thanks korg...!!!
Kamsahamida chingoo




Ayu n wani yg cun+cantik=gorgeous...hehe..



Geng merah...sma cantik2 je kan..semoga kecantikan itu menjadi pencetus kepada keindahan akhlak yg terindah..setiap insan cantik kerana cantik itu subjektif bukan objektif!hmmmm..

Gmbr selebihnya akn dikasi pd sesiapa yg nak..:)..

Entry ini khusus tuk semua yg bersama2 sy dalam perjuangan ini..kamsahamida once again..
Semoga setiap tindakan yg diambil berada dalam keredhaan ALLAH SWT..

1:50
July 17, 2011
Satu memori tuk simpanan...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Islam itu Ada Segalanya


“Tetapi RING ada Islam yang sebenarnya, Gale, yang menyentuh hati aku dan REZO, yang membuka hati aku melihat cahaya, yang melembutkan jiwa aku agar merapati ALLAH SWT dan tunduk kepada-NYA, yang buat jiwa aku tenang, yang buat aku ada matlamat sebenar untuk diisi dalam kehidupan, yang buat hidup aku lebih bahagia dan akalku menjadi lapang, yang menjadikan aku lebih kuat dan tidak lagi kesunyian. Islam memberikan kami segalanya Gale, yang duit dan kuasa tak mampu berikan kepada kami, yang dunia dan segala isinya tak mampu berikan kepada kami. Islam ada. Islam mampu.”
Petikan kata2 dari novel HERO
Kata2 dua org sahabat krn keimanan

Betul kan ape yg dikatakan. Islam mang punyai segal-galanya. Dengan islam hidup ini terisi kebahagiaan yang hati dan jiwa kita inginkan. Kebahagiaan dan ketenangan yang suci dan indah..

Novel yang memberikan jiwa sy sesuatu tuk diisi..sesuatu yang susah tuk sy zahirkan melalui perkataan. Sesuatu yang amat indah, seperti mendapat tazkirah melalui penulisan novel ini..

Tapi...yang pasti sy memang amat meminati karya Hilal Asyraf. Setiap karya beliau menyentuh jiwa sy tuk berubah ke arah yang lebih baik. Menggamit sy tuk mengejar cinta ILLAHI melebihi segala-galanya. Cinta yang HAKIKI yg sy pasti milik sy jika sy berusaha meggapainya. Kalau cinta insan, belum tentu milik saya dan belum tentu cinta itu kekal selamanya..

Semoga semua sahabat2 sy di luar sana pon sentiasa memberi sesuatu tuk jiwa mereka makan. Makanan jiwa itu penting tuk tumbesaran jiwa itu sendiri ke arah kebaikan..hmm. Saya pasti akan akan habiskan pembacaan novel ini. Saya suka sangat novel ini sepeti saya suka akan sinergi.

Novel yang isinya tarbiah tuk pembacanya. Semoga pengarangnya sentiasa berada dalam keredhaan ALLAH SWT dan terus menyebarkan input yang mendidik jiwa dan hati..sekian..

12:51
July 12, 2011
Klas cancel, so bce nvel n tulis entry..heheh..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Ukhuwah + HERO


Salam pembuka bicara, pembuka ukhuwah dan pembuka coretan kali ini..

Hati ini tersentuh dengan setiap kurniaan ALLAH SWT kpd sy..ALLAH SWT kurniakan banyak permata kpd sy tpi bergantung kpd sy bagaimana untuk menjaganya supaya ia sentiasa berkilau dan bermakna tuk sy..tapi seringkali sy mengabaikan permata yang bermakna dalam hidup sy..bila hilang dan rasa macam dpat balik tapi sy xleh nak pegang lama2..ntah kenapa sy rasa sedih dan sayu..ukhuwah itu memang milik saya tapi sy tidak rasa ia milik saya..sy rase seperti sy pinjam sesuatu dan sy mesti pulangkan balik..knp ea sy rase seperti itu..ntahla...sy pon x fhm dgn diri sy..huuu..tpi doa sy semoga ukhuwah itu kekal..hmm..ameen..

Dalam proses ingin melupakan seseorang, sering kali bayangan dia terlintas..ntah knp bila dgr lagu terhenti di sini oleh asfan sy terbayang dia..adakah krn hati sy masih belum kuat untuk mengejar cinta Maha Pencipta sy...sy ingin hati ini kuat dgn segala macam dugaan perasaan yang telah ditakdirkan untuk sy..dia tidak mungkin mmbaca blog sy dan sy selesa begitu..hmm..smoga ujian ini dapat sy peroleh keputusan cemerlang..sy xnk fail lagi..serik..huhu..sedihnyer klu fail..huhu...

Dalam keadaan hati x tenteram, penulisan hilal asyraf mencuit hati sy. Sy skrg tgh mmbaca karya hilal asyraf bertajuk HERO..stakat ini novel ini bez bg sy..novel yg mempunyai unsur tarbiah yg bagus dan masuk ke dalam jiwa sy..novel islamik yg bagus n sy suker...heheh..untuk mencari ketenangan kita harus berusaha dengan gigih dan jgn dihalangi oleh ego kita..ketenangan hati itu amat penting untuk teruskan perjuangan dalam menuntut keredhaan ALLAH SWT..sy mahu kuat melangkah bukan kuat berundur ke belakang meskipun itu yg sy rasakan kini..langkah sy kian berat..kayuhan kian ringan..

Tapi saat sy lemah ALLAH SWT sentiasa hadirkan sesuatu atau seseorang yang membuat sy terus melangkah meskipun susah...itu kerana ALLAH SWT sangat sayangkan setiap makhluknya.. Maha Pencipta sy adalah the best!!!!huhu..buat masa skrg Dia hadirkan novel HERO untuk sy kuat, untuk sy dapat sesuatu supaya sy bangkit..setiap yg berlaku dan terjadi de hikmahnya kan..sy sgt percaya dengan itu..setiap yg kita lakukan setiap detik waktu adalah kerana ALLAH SWT...

Oleh itu, kita haruslah menjaga setiap aspek gerak geri kita... Percayalah..ALLAH SWT itu sentiasa ada untuk kita..

-kredit to Nur Liyana Amir krn knalkan sya pd HERO n Azah Fatihah Mohd Nazri krn sudi dgr sy menjerit time tension..hehe-

KAMSAHAMIDA CHINGOO.....!!

2:58
9th SYAABAN 1432
Julai 10, 2011

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang..:)