Islam itu Ada Segalanya


“Tetapi RING ada Islam yang sebenarnya, Gale, yang menyentuh hati aku dan REZO, yang membuka hati aku melihat cahaya, yang melembutkan jiwa aku agar merapati ALLAH SWT dan tunduk kepada-NYA, yang buat jiwa aku tenang, yang buat aku ada matlamat sebenar untuk diisi dalam kehidupan, yang buat hidup aku lebih bahagia dan akalku menjadi lapang, yang menjadikan aku lebih kuat dan tidak lagi kesunyian. Islam memberikan kami segalanya Gale, yang duit dan kuasa tak mampu berikan kepada kami, yang dunia dan segala isinya tak mampu berikan kepada kami. Islam ada. Islam mampu.”
Petikan kata2 dari novel HERO
Kata2 dua org sahabat krn keimanan

Betul kan ape yg dikatakan. Islam mang punyai segal-galanya. Dengan islam hidup ini terisi kebahagiaan yang hati dan jiwa kita inginkan. Kebahagiaan dan ketenangan yang suci dan indah..

Novel yang memberikan jiwa sy sesuatu tuk diisi..sesuatu yang susah tuk sy zahirkan melalui perkataan. Sesuatu yang amat indah, seperti mendapat tazkirah melalui penulisan novel ini..

Tapi...yang pasti sy memang amat meminati karya Hilal Asyraf. Setiap karya beliau menyentuh jiwa sy tuk berubah ke arah yang lebih baik. Menggamit sy tuk mengejar cinta ILLAHI melebihi segala-galanya. Cinta yang HAKIKI yg sy pasti milik sy jika sy berusaha meggapainya. Kalau cinta insan, belum tentu milik saya dan belum tentu cinta itu kekal selamanya..

Semoga semua sahabat2 sy di luar sana pon sentiasa memberi sesuatu tuk jiwa mereka makan. Makanan jiwa itu penting tuk tumbesaran jiwa itu sendiri ke arah kebaikan..hmm. Saya pasti akan akan habiskan pembacaan novel ini. Saya suka sangat novel ini sepeti saya suka akan sinergi.

Novel yang isinya tarbiah tuk pembacanya. Semoga pengarangnya sentiasa berada dalam keredhaan ALLAH SWT dan terus menyebarkan input yang mendidik jiwa dan hati..sekian..

12:51
July 12, 2011
Klas cancel, so bce nvel n tulis entry..heheh..

Comments

Popular posts from this blog

Kill me, heal me

Dreams and fantasies

New journey…