Posts

Showing posts from January, 2012

Sweet words + OBGYN

Image
Assalamualaikum semua..
Tdi bukak netlog, dan terjumpa 2 kata2 yg sweet..sy suke kata2 nie..nie semua sy amek dari kawan netlog sy, Nurhidayah_saminn..
-someday everything will all make perfect sense. So, for now, laugh at the confusion, smile through the tears, and keep reminding yourself that everything happen for a reason.
-It wouldn't be love is sending them straight to hell, it wouldn't be love if trying to make them fail, it wouldn't be love if making them far away from ALLAH..
-when someone comes into your life, ALLAH SWT sent them for a reason, either to learn from them or to be with them until the end.


kata2 nie sweet cam dye nie..





Sy x pasti pe perasaan sy sekarang , tpi semalam sy mimpi kwn sy...lala nabila..hehe..entah knp dye muncul lam mimpi..ade jugak sy mimpi dia, tpi rasanya xde pape makna sebab sy mimpi lepas tgok gmbr dye..
So, mungkin sy akn dpt lupakan semua kenangan tentang dia, tpi sy ingin simpan semua pesan n nasihat dia pada sy. Sy amek kata2 di atas…

CintaNya

Image
Assalamualaikum untuk semua
Pembuka kata tuk kali ini..hati sy tidak tenang meskipun sy cuba tuk tenangkan hari sy..sy mulai sedar bila sy tetiba demam..sy mulai sedar yang Maha Pencipta ingin sy faham sesuatu..

Sy masih kurang faham, tapi bila baca blog Farah Lee, sy akhirnya faham..hati sy mula rasa ringan..blog tuh byk bg inspirasi pada sy..buat adnin, sy rasa blog Farah Lee berjaya bagi sy inspirasi melalui setiap kata2 dlm blog dye..sy berminat pada kata2 nie..
“Kecewa kerana cinta?? Kalaulah cinta ILLAHI yang kau cari, kau tidak mungkin dikecewakanNya” -Petikan dr blog Farah Lee-
Bg sy kata2 nie bg maksud yg sgt mendalam..buat sy tambah sedar apa maksud sy demam..Maha Pencipta nak sy mengadu padaNya..sy tak tahulah hati sy kecewa atau tidak tapi hati sy memang tidak tenang akhir2 nie..mungkin faktor kesihatan juga menyumbang, sy sendiri tak pasti..tapi sy pasti untuk mendapatkan cinta seseorang, sy perlu mencari cinta ALLAH SWT terlebih dahulu krn cinta ALLAH tak pernah mengecewakan.…

Terima Kasih Chingoo

Assalamualaikum…
Tarikh :3rd January 2012 Tempat :Umah Cik Citi Acara :
meminjam telinga cik citie..hehe..terima kasih ye..krn masih bg ain pnjam telinga walaupun cik citie tgh sebok buat keje..maaf menggangu tpi mang ske kco cik citi..heheh..harap sy dimaafkan ye..mlm tuh emosi tidak berapa stabil so susah ket nk kawal..tpi skrg sy dah ok..hehe..bila dah bole jupe Maha Pencipta nie, hati rasa lagi tenang n bole dikawal dgn mudah..pastuh ditambah dgn lagu2 untuk jiwa dan lgu2 dari Beast..sy lagi gembira..heheh..kata2 terakhir, semoga hidup cik citi sentiasa bahagia dan diberkati ALLAH SWT..nomu2 kamsahamida..terima kasih sgt2 krn bg semangat untuk tidak bazirkan air mta..sy akan berusaha untuk tidak bazirkan air mata sy lagi..hehe…semoga cik citi menjadi sahabat sy untuk selamanya..di sini sy juga ingin doakan cik citi untuk dapat jodoh yg baik dan seseorang yg juga baik cam cik citi..hehe..semoga ‘seseorang’ tuh jadik jodoh cik …

Oasis

When I was standing at the end of the world and couldn’t see the path
I needed someone
When I was trapped in the darkness and couldn’t see the light
I was waiting for the helping hand You wouldn’t know that you are the only one in the world
Who is the only one better than the world
I believe dream for you and me
You are the long waited rain in my draughty day. You soaked my heart and gave me courage
You make me fly and smile again
Coming into my arms and giving happiness silently just like a rainbow after a shower
I wanna make a love When you found out that I ran away
Were you disappointed
I had courage to come back because you were there
You’re the one always in my heart
I believe dream for you and me
You are the long waited rain in my draughty day. You soaked my heart and gave me courage
You make me fly and smile again
Coming into my arms and giving happiness silently, just like a rainbow after a shower
I wanna make a love Oh lonely night, it’s an endless and stuffy dark night
Those ar…

The reason

Assalamualaikum to the world
Today, I realized the reason he appeared in my dream Maybe the dream trying to tell me something Now my wish to him Take care and be happy in what you do I’m happy for you… I’m hoping this will be the end to everything.. I just want to keep all the happy memories And Forget all the pain I had Being happy is all I need No more tears for something uncertain.. One more wish for him Thanks and kumawo for everything For being such a good friend to me Hoping this friendship stay as it was before
18:25 January 13, 2012 Being sad is not a habit!!

tensen

assalamualaikum tuk semua...

skrg sy da x sdih lagi n tensen lagi...
skrg sy dah faham knp dia muncul dlm mimpi sy..rupanya dia nk pegi jauh tpi xla jauh sgt..
tpi sy dah faham dan sy pon da boleh lupakan...
sy dah makin gembira from day to day..
seems like if you seek for happiness, they will come to you.
same goes to sadness...if u choose to stay sad, u will never forget the sadness..
now i choose to be happy and keep moving on..hehe...
no more tears rolling down just for someone that never think of me..
i'm more happy now...even its hard to forget all the sad things..
but still i'm trying..

thank to evryone that make my life become more colouful...

Drama kehidupan

Assalamualaikum untuk yang tak thu ke berapa kali..hmmm
Pembuka kata amat indah dan semoga diberkati namun cerita saya x semuanya indah dan bahagia..tak semua cerita berakhir dengan happy ending kan..?kalu tak itu bukan kehidupan lah namanya kan2??huhu..
Ok, sekarang xnak citer tentang kehidupan seorang Balqis tapi sy nk citer pasal drama Tentang DIa yang baru tamat semalam..huhu..endingnya agak sedih dan tak terjangka..citer melayu yang menyentuh hati sy…hinggakan sy terfikir adakah ada orang yang sekejam dan sebaik itu..mungkin sy agak kuno kalu sy pk semua orang baik..tpi sy selalunya akan bersangka baik..hehe..tpi kalu tentang lelaki je sy akan berfikiran negative sket..hehe..
Tpi tak semua tentang lelaki yang sy fikir negative..ade je positif..hmm..berbalik pada drama yang baru tamat tuh, citer tuh menunjukkan kasih seorang isteri yang sejati..meskipun suami dah tinggalkan dan tak percaya lagi pada dia, kasihnya pada si suami tetap utuh…ada ke seorang isteri yang macam tuh??munkin a…

Drama cinta

Assalamulaikum once again…
Hari nie tetiba rasa nk tulis somting..hmm..ttba rasa nk luah apa yg terbuku di hati..hehe..ayat jiwang gituh..hmmm..ntahlah knp rasa nak jiwang..
Mgkin sbb duk tgok citer n drama cinta je at tv..tgok korea pon citer cinta, tgok indon lagi la pasal cinta..n kalu citer melayu, drama air mata je..mcm bosan jugak la..
Hmm..tapi sy tetap nk puji drama korea sbb drama korea byk bagi pengajaran yg positif pada sy..sy tahu pengorbanan tuk org tersyg tuh amat berharga, senang jatuh cinta tapi susah tuk luahkan cinta, senang tuk sayang tapi susah nak jatuh cinta..hehe..tapi semua pasal cinta la yg sy tahu..heheh
Kalau yg pasal family pon byk, citer korea xdela sgt complicated mcn citer indon yg berbelit2..sbb tuh sy suka sgt2 citer korea kalu nk banding dgn drama2 tv yg lain..huhu..kalau ikutkan hati sy cuma suka citer melayu yang romantik yg comel..hehe..skrg duk tgok vanilla coklat sambil menulis..selen tuh duk tgok deep rooted tree(korea)…
Sweet sgt citer vanilla cokl…