RSS

Sweet words + OBGYN

Assalamualaikum semua..

Tdi bukak netlog, dan terjumpa 2 kata2 yg sweet..sy suke kata2 nie..nie semua sy amek dari kawan netlog sy, Nurhidayah_saminn..

-someday everything will all make perfect sense. So, for now, laugh at the confusion, smile through the tears, and keep reminding yourself that everything happen for a reason.
-It wouldn't be love is sending them straight to hell, it wouldn't be love if trying to make them fail, it wouldn't be love if making them far away from ALLAH..
-when someone comes into your life, ALLAH SWT sent them for a reason, either to learn from them or to be with them until the end.


kata2 nie sweet cam dye nie..





Sy x pasti pe perasaan sy sekarang , tpi semalam sy mimpi kwn sy...lala nabila..hehe..entah knp dye muncul lam mimpi..ade jugak sy mimpi dia, tpi rasanya xde pape makna sebab sy mimpi lepas tgok gmbr dye..

So, mungkin sy akn dpt lupakan semua kenangan tentang dia, tpi sy ingin simpan semua pesan n nasihat dia pada sy. Sy amek kata2 di atas yg setiap org yg hadir lam hidup kita bawak makna yg berbeza. so, hargai bila sesorang tuh hadir, jika ditakdirkan tak lama bersama kita, doakan dia berjaya dalam hidupnya..

Tadi pon bila tgok citer korea pasal OBGYN pon dpt pngajran..heheh..citer tuh aja sy tuk ikut jodoh dan takdir..jika takdir kita dengan dia, so kita berserah jela setelah usaha..klu dia jodoh kita, dia akan kembali tpi klu bukan, sesungguhnya Maha Pencipta merancang yg terbaik tuk kita..cuma perlu kuatkan hati untuk percaya..sy suke sgt2 citer tuh..tetiba rasa nk jdik doktor tuk kanak2..haha..tercapai k x hasrat hati sy, nati sy citer balik ye cik blog..haha..

gambr di atas la doktor kanak2 yg sy sgt suke tuh..hehe..suke sgt!..terima kasih Maha Pencipta sy krn bg sy peluang tuk tgok citer korea nie..hehe..tetiba lak nk calon suami cam dia..haha..

x salah kan klu sy nk bermimpi tuk dpt sesorang mcm dye..hehe..tpi yg paling utama ttap la imannya kan..

k.la cik blog, sy letih la...sok nk bgun awl nie..huhu

Terima Kasih + kumawo tuk Maha Pencipta kerana bg sy peluanag untuk terus bernafas lg..semoga hari esok lbih byk keberkatan yg sy dapat..:)

1:21
January 30, 2012
hati itu harus milik ALLAH SWT...



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

CintaNya


Assalamualaikum untuk semua

Pembuka kata tuk kali ini..hati sy tidak tenang meskipun sy cuba tuk tenangkan hari sy..sy mulai sedar bila sy tetiba demam..sy mulai sedar yang Maha Pencipta ingin sy faham sesuatu..

Sy masih kurang faham, tapi bila baca blog Farah Lee, sy akhirnya faham..hati sy mula rasa ringan..blog tuh byk bg inspirasi pada sy..buat adnin, sy rasa blog Farah Lee berjaya bagi sy inspirasi melalui setiap kata2 dlm blog dye..sy berminat pada kata2 nie..

“Kecewa kerana cinta?? Kalaulah cinta ILLAHI yang kau cari, kau tidak mungkin dikecewakanNya”
-Petikan dr blog Farah Lee-

Bg sy kata2 nie bg maksud yg sgt mendalam..buat sy tambah sedar apa maksud sy demam..Maha Pencipta nak sy mengadu padaNya..sy tak tahulah hati sy kecewa atau tidak tapi hati sy memang tidak tenang akhir2 nie..mungkin faktor kesihatan juga menyumbang, sy sendiri tak pasti..tapi sy pasti untuk mendapatkan cinta seseorang, sy perlu mencari cinta ALLAH SWT terlebih dahulu krn cinta ALLAH tak pernah mengecewakan..hati kita cuma perlu yakin dengan segala ketentuan dan janji ALLAH..hati sy kotor kerana mungkin sy telah jatuh cinta pada seseorang lelaki ajnabi, tetapi sy belum pon betul2 mencintai Maha Pencipta sy..dan krn itu ALLAH nak sy sedar yang apa yang sy rasa itu adalah salah..

“someone...somewhere..is made for you”

Jadi kita tak perlu risau dengan apa pon yang berlaku selepas ini , dan juga tak perlu risau siapa pon jodoh kita krna ALLAH pasti bg yang terbaik untuk kita jika kita memang benar2 layak..seperti bila mencari kerja nanti, jika kita benar2 layak pasti kita akan ditawarkan kerja yang kita inginkan..

Dalam blog Farah Lee, dia juga ada katakan jgn luahkan cinta pd seseorang yang belum pasti jadik suami kita..jangan kotorkan hati untuk seseorang yang tidak pasti akan menanggung dosa kita..luahkan pada seseorang yang memang ditakdirkan untuk kita, seseorang yang akan menolong kita bersama-sama menuju syurgaNya..semua ni buat sy sedar yang jgan jatuh cinta jika belum tiba saatnya..jika dah terjatuh tuh cepat2 bersihka hati balik dan berbalik pada ALLAH SWT..bercinta lepas kahwin adalah lebih indah dan lebih baik untuk kita..so, jagalah hati anda sebaik-baiknya..

“Jangan minta hidup yang mudah tetapi pintalah hati yang tabah untuk menghadapinya”
Untuk kata2 di atas, itu pon dr blog Farah Lee…terima kasih sgt2 saudari kerana bg kesedaran pd sy..dan tahniah atas perkahwinan saudari, semoga kekal hingga keakhirnya..buat pertama kali, sy rasa cemburu bila tgok seseorang berkahwin..mungkin bila tgok cik citie dan cik mawar berduri kahwin, sy pon akan cemburu jugak..haha..
Akhir kata, skrg hati sy dah makin tenang dan sy berharap deman sy akan kebah dengan cepat..sy pasti akan ikut nasihat cik citie supaya hati sy akan tenang sentiasa..ingtlah Allah SWT jika hati kalian semua resah ye..byk2kan berzikir..terima kasih kpd semua yg byk menolong sy..
22:44
January 20, 2012
Location: umah kt trg
Happy being at home..hehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Terima Kasih Chingoo


Assalamualaikum…

Tarikh             :           3rd January 2012
Tempat           :           Umah Cik Citi
Acara              :          

  • meminjam telinga cik citie..hehe..terima kasih ye..krn masih bg ain pnjam telinga walaupun cik citie tgh sebok buat keje..maaf menggangu tpi mang ske kco cik citi..heheh..harap sy dimaafkan ye..mlm tuh emosi tidak berapa stabil so susah ket nk kawal..tpi skrg sy dah ok..hehe..bila dah bole jupe Maha Pencipta nie, hati rasa lagi tenang n bole dikawal dgn mudah..pastuh ditambah dgn lagu2 untuk jiwa dan lgu2 dari Beast..sy lagi gembira..heheh..kata2 terakhir, semoga hidup cik citi sentiasa bahagia dan diberkati ALLAH SWT..nomu2 kamsahamida..terima kasih sgt2 krn bg semangat untuk tidak bazirkan air mta..sy akan berusaha untuk tidak bazirkan air mata sy lagi..hehe…semoga cik citi menjadi sahabat sy untuk selamanya..di sini sy juga ingin doakan cik citi untuk dapat jodoh yg baik dan seseorang yg juga baik cam cik citi..hehe..semoga ‘seseorang’ tuh jadik jodoh cik citi ea..take care ea..jge telinga elok2 ye..len kali ain nak pnjam lagi…hehe..



Tarikh             :           4th January 2012
Tempat           :           umah cik Balqis sndiri
Acara              :          

  • memohon nasihat drpd cik nur aka cik mawar merah berduri..terima ksih kerana bgi nasihat yg bg semangat dan sgt2 berguna untuk insan seperti sy nie..huu..sy akan ikut nasihat itu dan cuba amalkan..sy akan jaga hati sy elok2 dan xkan biarkan ia tercemar lagi..sy akan kekalkan hati sy tuh Maha Pencipta sy shja..hehe..semoga orang lain pon buat gak macam sy nie..hati kita tuh milik ALLAH SWT dan jgn kotorkan ia dengan sesuatu yang tak pasti..dengan mengingati ALLAH SWT hati kan menjadi tenang..so, ingatilah ALLAH SWT selalu supaya hati tuh sentiasa bahagia..heheh..buat cik nur aka cik mawar merah berduri, terima kasih sgt2 kerana selalu menjadi sahabat sy..sy doakan cik nur sentiasa bahagia dan gembira selalu. Semoga hidup cik nur diberkati dan diredhai selalu..terima kasih sekali lagi tuk semuanya..huhu

* buat semua kwn2 sy..terima kasih kerana masih menjadi kawan dan sahabat sy sehingga ke hari ini..kpd semua , sy sayang semua persahabatan ini..semoga ia kekal , diberkati dan diredhai oleh-NYA..
*TERIMA KASIH!!

18:52
January 13, 2012
Arigato chingoo!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Oasis


When I was standing at the end of the world and couldn’t see the path
I needed someone
When I was trapped in the darkness and couldn’t see the light
I was waiting for the helping hand
You wouldn’t know that you are the only one in the world
Who is the only one better than the world
I believe dream for you and me
You are the long waited rain in my draughty day. You soaked my heart and gave me courage
You make me fly and smile again
Coming into my arms and giving happiness silently just like a rainbow after a shower
I wanna make a love
When you found out that I ran away
Were you disappointed
I had courage to come back because you were there
You’re the one always in my heart
I believe dream for you and me
You are the long waited rain in my draughty day. You soaked my heart and gave me courage
You make me fly and smile again
Coming into my arms and giving happiness silently, just like a rainbow after a shower
I wanna make a love
Oh lonely night, it’s an endless and stuffy dark night
Those are the days when I cried alone during the dark nights
In lieu of the people
who would only hurt my callow heart (thanks a lot)
and my heart was having a draught
But that’s okay you make a way
The person who will be always guiding me is you, you you you
The only reason of living on you
Within my desert you are my Oasis, the sweetest chocolate
I believe dream for you and me
You are the long waited rain in my draughty day. You soaked my heart and gave me courage
You make me fly and smile again
Coming into my arms and giving happiness silently, just like a rainbow after a shower
I wanna make a love

~time pass by and I thought I had found my own oasis but still It is not my oasis…mybe it is someone else..huhu..lost something that is never mine, but still I feel it..it just a feeling of losing someone..although I’ve try very hard to let it go, it is not that easy to let it go..i wish some fine day, I will find my own oasis..the one that give me strength to face the world.
~that’s all I wanna say at this moment…this song is dedicated to someone that lighten my day..BEAST..hehe..saranghae Beast..hoping that I will find someone soon and the real one, not just a passing by person…
~I really love this songs..it just so sweet..as for me..i love Beast..thanks My Creator for giving me chance to know Beast..i’m a bit thankful…

18:16
January 13, 2012

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

The reason


Assalamualaikum to the world

Today,
I realized the reason he appeared in my dream
Maybe the dream trying to tell me something
Now my wish to him
Take care and be happy in what you do
I’m happy for you…
I’m hoping this will be the end to everything..
I just want to keep all the happy memories
And
Forget all the pain I had
Being happy is all I need
No more tears for something uncertain..
One more wish for him
Thanks and kumawo for everything
For being such a good friend to me
Hoping this friendship stay as it was before

18:25
January 13, 2012
Being sad is not a habit!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

tensen

assalamualaikum tuk semua...

skrg sy da x sdih lagi n tensen lagi...
skrg sy dah faham knp dia muncul dlm mimpi sy..rupanya dia nk pegi jauh tpi xla jauh sgt..
tpi sy dah faham dan sy pon da boleh lupakan...
sy dah makin gembira from day to day..
seems like if you seek for happiness, they will come to you.
same goes to sadness...if u choose to stay sad, u will never forget the sadness..
now i choose to be happy and keep moving on..hehe...
no more tears rolling down just for someone that never think of me..
i'm more happy now...even its hard to forget all the sad things..
but still i'm trying..

thank to evryone that make my life become more colouful...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Drama kehidupan


Assalamualaikum untuk yang tak thu ke berapa kali..hmmm

Pembuka kata amat indah dan semoga diberkati namun cerita saya x semuanya indah dan bahagia..tak semua cerita berakhir dengan happy ending kan..?kalu tak itu bukan kehidupan lah namanya kan2??huhu..

Ok, sekarang xnak citer tentang kehidupan seorang Balqis tapi sy nk citer pasal drama Tentang DIa yang baru tamat semalam..huhu..endingnya agak sedih dan tak terjangka..citer melayu yang menyentuh hati sy…hinggakan sy terfikir adakah ada orang yang sekejam dan sebaik itu..mungkin sy agak kuno kalu sy pk semua orang baik..tpi sy selalunya akan bersangka baik..hehe..tpi kalu tentang lelaki je sy akan berfikiran negative sket..hehe..

Tpi tak semua tentang lelaki yang sy fikir negative..ade je positif..hmm..berbalik pada drama yang baru tamat tuh, citer tuh menunjukkan kasih seorang isteri yang sejati..meskipun suami dah tinggalkan dan tak percaya lagi pada dia, kasihnya pada si suami tetap utuh…ada ke seorang isteri yang macam tuh??munkin ada kan di luar sana..

Tapi jujur sy akui, kalau sy diuji dengan ujian yang bertubi2 macam Dhia(watak Nora Danish), mungkin sy takkan jadik sekuat tuh…mungkin sy akan cepat tersungkur dan tak kan dapat bangkit semula..sy tak dapat nak bayang semua tuh, satu persatu orang yang Dhia syg diragut dari dia..tapi Dhia tetap kuat dan tabah..lepas tuh diuji dengan kanser pulak..sy mang tak dapat nak bayangkan..memang la citer tuh mcm agak over, tapi watak Dhia nmpak sgt kesian, comel dan tabah je sepanjang masa..sy tetiba nak jadik cam Dhia..comel dan tabah..hehe

Tapi sy dah pasang tekad dlm diri sy..sy tak perlukan jodoh dengan orang yang taraf lagi tinggi dari sy..hmm..tak kisah la taraf ape..akademik ke , keluarga ke..semua la yang berkait dengan ikatan dua buah keluarga..sy cuma inginkan sesorang yang sederhana taraf nya supaya sy dan dia dapat mengimbangi keluarga kami dan bentuk keluarga yang harmoni..tapi…

Semuanya ketentuan Maha Pencipta..sy cuma menurut arahan jer bila sampai waktunya..ntahla…sy sendiri tak pasti adakan saat itu akan membahagiakn sy..moga2 ia bawa sinar keberkatan dan kebahagiaan kepada keluarga sy yang biasa nie..amin…

1:03
December 30, 2011
Once again biane GM
Umh Balqis tadop tenet..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Drama cinta


Assalamulaikum once again…

Hari nie tetiba rasa nk tulis somting..hmm..ttba rasa nk luah apa yg terbuku di hati..hehe..ayat jiwang gituh..hmmm..ntahlah knp rasa nak jiwang..

Mgkin sbb duk tgok citer n drama cinta je at tv..tgok korea pon citer cinta, tgok indon lagi la pasal cinta..n kalu citer melayu, drama air mata je..mcm bosan jugak la..

Hmm..tapi sy tetap nk puji drama korea sbb drama korea byk bagi pengajaran yg positif pada sy..sy tahu pengorbanan tuk org tersyg tuh amat berharga, senang jatuh cinta tapi susah tuk luahkan cinta, senang tuk sayang tapi susah nak jatuh cinta..hehe..tapi semua pasal cinta la yg sy tahu..heheh

Kalau yg pasal family pon byk, citer korea xdela sgt complicated mcn citer indon yg berbelit2..sbb tuh sy suka sgt2 citer korea kalu nk banding dgn drama2 tv yg lain..huhu..kalau ikutkan hati sy cuma suka citer melayu yang romantik yg comel..hehe..skrg duk tgok vanilla coklat sambil menulis..selen tuh duk tgok deep rooted tree(korea)…

Sweet sgt citer vanilla coklat nie..ntah ape la ending citer nie..cian lak kat kamal kalu tahu awek yg dye cinta terpaksa kawin dgn mamat lain…mesti kecewa sgt kan..kdg2 sy pk, sy penah ke rasa kecewa camtuh..mesti sedih giler2 kan..

Hmmm..kalu rasa sedih giler2 tuh, sy pon xnk bercinta n jatuh cinta sampai bila2..huhu..tpi orang selalu kata yg cinta akan hadir tanpa diduga dan x mudah untuk suruh cinta tuh pergi bila ia dah hadir dlm hidup kita..so, sy buat keputusan tuk biarkan cinta tuh hadir tanpa buat apa2 padanya..cuma tunggu ia pergi biarpun ambik masa yg agak lama…sy akn cuba…

Sekian, tuh je rasa nk tulis..semuanya sy berserah kpd ALLAH SWT sahaja..Maha pencipta sy yang tahu segala yng terbaik untuk sy..kamsamida!

22:19
December 27, 2011
Biane GM…!huu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang..:)