CintaNya


Assalamualaikum untuk semua

Pembuka kata tuk kali ini..hati sy tidak tenang meskipun sy cuba tuk tenangkan hari sy..sy mulai sedar bila sy tetiba demam..sy mulai sedar yang Maha Pencipta ingin sy faham sesuatu..

Sy masih kurang faham, tapi bila baca blog Farah Lee, sy akhirnya faham..hati sy mula rasa ringan..blog tuh byk bg inspirasi pada sy..buat adnin, sy rasa blog Farah Lee berjaya bagi sy inspirasi melalui setiap kata2 dlm blog dye..sy berminat pada kata2 nie..

“Kecewa kerana cinta?? Kalaulah cinta ILLAHI yang kau cari, kau tidak mungkin dikecewakanNya”
-Petikan dr blog Farah Lee-

Bg sy kata2 nie bg maksud yg sgt mendalam..buat sy tambah sedar apa maksud sy demam..Maha Pencipta nak sy mengadu padaNya..sy tak tahulah hati sy kecewa atau tidak tapi hati sy memang tidak tenang akhir2 nie..mungkin faktor kesihatan juga menyumbang, sy sendiri tak pasti..tapi sy pasti untuk mendapatkan cinta seseorang, sy perlu mencari cinta ALLAH SWT terlebih dahulu krn cinta ALLAH tak pernah mengecewakan..hati kita cuma perlu yakin dengan segala ketentuan dan janji ALLAH..hati sy kotor kerana mungkin sy telah jatuh cinta pada seseorang lelaki ajnabi, tetapi sy belum pon betul2 mencintai Maha Pencipta sy..dan krn itu ALLAH nak sy sedar yang apa yang sy rasa itu adalah salah..

“someone...somewhere..is made for you”

Jadi kita tak perlu risau dengan apa pon yang berlaku selepas ini , dan juga tak perlu risau siapa pon jodoh kita krna ALLAH pasti bg yang terbaik untuk kita jika kita memang benar2 layak..seperti bila mencari kerja nanti, jika kita benar2 layak pasti kita akan ditawarkan kerja yang kita inginkan..

Dalam blog Farah Lee, dia juga ada katakan jgn luahkan cinta pd seseorang yang belum pasti jadik suami kita..jangan kotorkan hati untuk seseorang yang tidak pasti akan menanggung dosa kita..luahkan pada seseorang yang memang ditakdirkan untuk kita, seseorang yang akan menolong kita bersama-sama menuju syurgaNya..semua ni buat sy sedar yang jgan jatuh cinta jika belum tiba saatnya..jika dah terjatuh tuh cepat2 bersihka hati balik dan berbalik pada ALLAH SWT..bercinta lepas kahwin adalah lebih indah dan lebih baik untuk kita..so, jagalah hati anda sebaik-baiknya..

“Jangan minta hidup yang mudah tetapi pintalah hati yang tabah untuk menghadapinya”
Untuk kata2 di atas, itu pon dr blog Farah Lee…terima kasih sgt2 saudari kerana bg kesedaran pd sy..dan tahniah atas perkahwinan saudari, semoga kekal hingga keakhirnya..buat pertama kali, sy rasa cemburu bila tgok seseorang berkahwin..mungkin bila tgok cik citie dan cik mawar berduri kahwin, sy pon akan cemburu jugak..haha..
Akhir kata, skrg hati sy dah makin tenang dan sy berharap deman sy akan kebah dengan cepat..sy pasti akan ikut nasihat cik citie supaya hati sy akan tenang sentiasa..ingtlah Allah SWT jika hati kalian semua resah ye..byk2kan berzikir..terima kasih kpd semua yg byk menolong sy..
22:44
January 20, 2012
Location: umah kt trg
Happy being at home..hehe

Comments

  1. xpe..oneday...u will find ur soulmate...^^..lau xde tu...nak buwat cner..jumpe la dye kat sne...^^
    sy alway2 doakan sahabat2 sy dapat jodoh yg terbaik insya-ALLAH...buat mse ni...belajar no satu...^^

    ReplyDelete
  2. huhu..tenkiu cik jjang doakan sy..huhu..sy stuju dgn cik jjang..blaja mang no 1..hehe..sy pon doakn cik jjang jupe Mr Right cik jjang..hehe..kumawo cik jjang..

    ReplyDelete
  3. ahaha... tetibe nama cik citie disebut (ashyrah zulkefli) terima kasih balqis abdullah...

    ain...

    "Boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk bagi kamu, dan Allah Maha Tahu sedangkan kamu tidak mengetahui"

    [ Al-Baqarah : 216 ]

    jadi bersyukurlah bila ALLAH swt buka hati kamu untuk melihat dan merasai betapa indahnya cara ALLAH menegur kita...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Something you can’t control...

Kill me, heal me

Dreams and fantasies