Sesuatu yang Baru

Kenangan ternyata ada yg membahagiakan dan ada yang memeritkan... hmm.. Semalam saya mendapat satu lagi kenangan yg agak memeritkan yang mungkin sukar tuk dilupakan...namun begitu saya tidak menyalahkan sesiapa apa lagi menyalahkan Maha Pencipta saya..saya tahu mungkin ini adalah suratan takdir untuk saya dan saya telah memohon hati saya supaya redha denganya...moga-moga hati saya terpujuk dengan kata-kata saya...saya tahu apa yang saya dapat adalah apa yang saya patut dapat...jadi kekesalan di hati saya cuma sedikit..walaupun hati ini agak terkilan..saya cuba mengalihkan fikiran saya ke arah benda lain dan saya berjaya...huhu...

So , a new story begin now....baru-baru ini saya telah membeli novel terbaru keluaran novelis faveret saya iaitu RAMLEE AWANG MURSYID bertajuk RAYYAN FANTASI...bagi saya novel tuh sangat bagus kerana dapat mengalihkan perhatian saya yang tengah sedih ini...hmmm..tapi saya mang sangat suke dengan novel2 keluaran RAM...mencabar minda saya dan dapat membuat saya jadik penasaran...dan saya sekarang tidak sabar untuk terus menbaca karyanya yang akan datang iaitu SUTERA BIDADARI yang merupakan sambungan kepada CINTA SUFI...hmmm...sekarang saya akan ceritakan tentang novel yg baru saja saya habiskan...cerita tentang alien dari planet yukka’...yang datang ke bumi mencari Tuhan...sangat bez...walaupun citer tuh mang xkan terjadi di dunia nyata...persis seperti laksamana Sunan yang tidak wujud sama sekali walaupun karakter itu amat sempurna bagi saya...saya sangat menyukai watak Laksamana Sunan, dia seorang yang sangat baik... Minggu ini mang pasal novel RAM kerana saya baru habis baca karyanya yang baru... Oleh itu saya ingin mengesyorkan pada sesiapa yang membaca blog saya tuk membaca novel ini..baru di pasaran dan mungkin terhangat di pasaran....hehe...

Dunia realiti mang x seindah dunia fantasi... bila berfantasi semua indah...semua yang kita inginkan akan menjadi nyata...semua impian akan tercapai....semua terasa indah dan sangat bahagia...kalau saya berpeluang ke dunia fantasi saya ingin Lee Dong Hae yang amat saya sukai menjadi muslim dan menjadi insan yang terbaik untuk saya dan menjadi pendamping saya hingga akhir hayat saya...mungkinkah fantasi menjadi realiti???...hmmm... tak mungkin bukan....??? hidup tak semudah fantasi dan fantasi juga x seindah realiti kan...hmm.. Selain itu saya juga ingin menjadi sahabat karib Harry Potter, Ronald Weasley dan juga Hermione Granger...saya sangat mencemburui persahabatan mereka seperti yang dicoretkan oleh JK Rowling...saya ingin sekali mendapat sahabat seperti mereka...susah senang sentiasa bersama dan sentiasa ada tuk satu sama lain..ingin sekali tapi jauh di sudut hati, saya sudah bersyukur dengan sahabat yang ALLAH SWT kurniakan pada saya...ALLAH SWT tahu apa yang terbaik untuk saya meskipun hingga sekarang saya belum lagi menjumpai seorang sahabat atau seseorang yang boleh buat saya percaya pada ikatan perkahwinan yang suci..terlalu banyak sangat kisah sedih dan teruk di sekeliling saya membuatkan saya hanya percaya pada ALLAH SWT atas semua yang terjadi dalam hidup saya...hidup saya hanya untuk ALLAH SWT...saya percaya yang rezeki ALLAH SWT pasti ada tuk saya dan semua yang terjadi pada saya pasti ada hikmah disebaliknya meskipun saya belum merasakan hikmah itu... Sahabat baik selalu berkata pada saya yang dia yakin rezeki tuk saya pasti ada...hmmm... terima kasih padanya yang sentiasa dapat menenangkan hati saya yang tengah sedih...

Entahlah mungkin saya agak emosi sewaktu mencoretkan suara hati saya kali ini...inilah suara hati saya wahai Nurul Iman kalau anda membaca coretan saya kali ini.. Saya sering terasa ingin ke alam fantasi untuk melupakan semua kesedihan di dunia realiti tapi melarikan diri bukan jalan terbaik dan orang mungkin menganggap saya tidak berani berdepan dengan hakikat kehidupan... Perkara sedih harus dilupakan dan diambil iktibar dari peristiwa tersebut....saya mungkin jadik agak cengeng kerana saya mang banyak menonton drama-drama yang sedih di kaca TV...citer yang beri saya lebih ketabahan kalu semua itu terjadi pada saya..saya suka lagu ini buat masa sekarang..

Sedihku sakitku kuterima,
Ku rela ku pasrah jalanku,
Ini suratan aku dicoba,
Demi rahmatmu ku memohon,
Yaa ALLAH redhai ketulusan hati,
Yaa ALLAH beri aku ketabahan,
Yaa ALLAH aku sanggup berkorban,
Demi rahmatMu Yaa ALLAH...

Hmmm...ni lagu indon sebenarnya...lagu tema sebuah citer yang saya tengok mase cuti nie...citer yang agak sedih bagi saya...membuat hati saya rasa sayu bila tengok citer nie dan saya mungkin tak setabah watak perempuan utama cerita ini...tapi saya ingin jadik tabah macam dia...InsyALLAH saya pasti boleh kerana hati saya kuat...

Dan hati saya dah sembuh....Cuma sekarang hati saya agak sakit kerana sesuatu yang baru berlaku tapi saya sudah redha itu semua ketentuan ILLAHI... Dia tahu apa yang terbaik dan apa yang tak elok untuk saya...saya yakin dengan suratan takdir saya...walaupun hidup saya x seindah apa yang orang semua lihat...entah kenapa saya rasa lega menulis di sini...mungkin kerana tak ramai yang baca coretan saya disini....hmmm....tapi terima kasih buat sesiapa yang meluangkan masa yang sangat berharga tuk membaca coretan saya yang tak seberapa...akhir kata ...percayalah pada ALLAH SWT atas apa yang terjadi dan jangan salahkan takdir....maybe we get what we deserve...hmmm...
Wassalam...

Suara hati
6 Muharram 1432
20:47

Comments

  1. hua8.. minat kat RAM ag?? hua8...hilal nagn fatimah syarha pown best.. urm, suami fatimah syarha pnyer novel-denyut kasih medik pown best.. hua8..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

UiTM di Hatiku..:D

Madah pujangga buat hati

Tips usaha mencari jodoh bagi kaum wanita