Tanggal 12 Mei 2012


Assalamualaikum semua..

Jam 3 pagi 12 Mei telah memberikan sy satu pengalaman yg tak mungkin sy lupakan..satu pengalaman baru sewaktu menaiki bas..huhu

Sy telah terlibat dengan kemalangan di lebuh raya utara-selatan..bas yg sy naiki telah melanggar sebuah treler di tepi jalan, dan kemudian ada satu lagi bas telah melanggar bas sy tuh..huhu..terkejut dan panic sgt2 time tuh..hanya doa je sy panjatkan supaya kami semua dipanjangkan umur..keadaan agak havoc time tuh..kerana ramai yg cedera..

Sy pulak cedera di bahagian muka and darah tak henti2..mulanya sy agak takut sebab darah byk sgt keluar tpi selepas tgok org lain yg lagi teruk dari sy..sy dah makin tenang..hehe..

Sy rasa kemalangan ini adalah rahmat dari Maha Pencipta sy..sy tak salahkan sesiapa pon atas kejadian yg menimpa ini..sy cuma salahkan diri sy kerana telah terleka dan melupakan Maha Pencipta buat seketika sewaktu rombongan itu..dan akhirnya Maha pencipta telah menyedarkan sy..huhu..

Sy bersyukur dgn adanya kejadian ini..sy x bermaksud sy inginkan kejadian ini berlaku, sy cuma ingin kjadian ini jadi satu pengalaman dan iktibar buat sy..huhu..

Kecederaan sy takla teruk sgt..nie je ubat yg sy dapat..





Akhir kata, semua peristiwa, kejadian yg berlaku dalam hidup ini mengandungi maksud dan kelebihannya yg tersendiri..oleh itu, kita tidak boleh salahkan takdir, orang lain dan lebih2 lagi, kita tak boleh salahkan Maha Pencipta kita ye..

salam syg dari sy..

13:01
May 18, 2012

Comments

Popular posts from this blog

Something you can’t control...

Kill me, heal me

Dreams and fantasies