Kehidupan


Assalamualaikum...


Pembuka kata, pembuka coretan dari hati ini..


Hidup tidaklah selalu indah seperti yang kita impikan..ada pasang surutnya kebahagian itu..kesedihan itu..kekecewaan itu..setiap yang berlaku ada makna disebaliknya..mengajar diri supaya lebih cekal dan tidak putus asa..





Hati juga ada rasanya..sedih..gembira..bahagia..kecewa..namun semua itu ada sebabnya..


Adakah bahagia yang dirasa diredhai ALLAH SWT??


Mungkinkah kecewa yang dirasa adalah satu anugerah????


Atau, sedih itu permulaan bagi kebahagiaan yang abadi????





Tak siapa tahu jawapan persoalan itu, namun kita harus yakin bahawa ALLAH SWT itu ada saat kita sedih, gembira, kecewa, putus asa....sentiasa ada untuk kita mengadu..ingatlah wahai hati..kamu tidak sendiri..kamu punya DIA yang sentiasa mendengar rintihan kamu..kamu tidak perlu sedih andai semua yang berlaku tidak kamu inginkan..andai semua yang berlaku menyakitkan kamu..andai semua yang berlaku membuat hati kamu runsing..andai semuanya meninggalkan kamu...kamu punya DIA yang tidak akan meninggalkan kamu selagi kamu berpegang pada TALINYA...





Melakukan apa yang disuruh dan meninggalkan segala laranganNYA...DIA sayang kamu...





Akhir2 ini hati tidak tenang...bila memikirkan yang Ramadhan bakal pergi, hati ini sayu..Adakah sy boleh menyembuhkan hati ini sepenuhnya bila Ramadhan berlalu..??





Kepada dia, sy doakan kamu bahagia..maafkan sy kerana mengganggu kamu akhir2 ini..semoga seminggu percuma panggilan dan mesej yang sy dpt cepat berakhir..dan setelah itu sy xkan ganggu kamu lagi..mungkin hati ini susah tuk menghindari dari mengingati kamu tapi masa pasti membantu hati sy tuk sembuh..





Akhir kata..semua ini ujian dariNya yang sy xpernah lulus cemerlang...kali ini sy akan cuba lulus dengan kepujian..hehe..doakan sy..

1:41
Ramadhan 15, 1432

Comments

  1. cewahh!!! aq thu dh lar saper dye 2 !!! hahahahahaha :)

    ReplyDelete
  2. soe weyh????...hahaha..bia btol mg tahu..ce kbo spe??

    ReplyDelete
  3. elehhhhhhh...ingt aq dop thu k ?? andre kn ??

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kill me, heal me

Something you can’t control...

Dreams and fantasies