Lawatan ke UiTM Shah ALam


Assalamualaikum inche blog..


[credits to Zulaikha Amin]

Cerita bermula apabila kami pelajar part 6 diwajibkan hadir ke UiTM Shah Alam untuk mendengar syarahan Y.A. Bahagia Tun Dr. mahadthir..pada awalnya, sy dalam dilema sama ada hendak kesana atau tidak walaupun telah dinyatakan WAJIB..hahah..

Tetapi setelah berfikir2, sy pon pergi la jugak..cramah Tun bertajuk ‘Transformasi Minda, Penyelidik Muda’..ceramah nie sgt2 best, sbb sy dan hosmet sy mang suke sgt2 dengan Tun..bila tgok biografi beliau, mang byk sgt yg telah dilakukan untuk org2 melayu..Mungkin kalau tidak kerana beliau, UiTM mungkin bukan hanya untuk Bumiputera..dan sy juga mungkin tidak berada di UiTM skrg..huhu..byk input yg dapat dri syarahan beliau..beliau menegaskan kita harus berfikiran terbuka dalam menerima sesuatu perubahan yang dapat membantu kehidupan dan kemajuan masyarakat kita..kita tidak boleh berfikiran konservatif..selain itu, kita juga harus mencuba sehingga ke tahap yg tertinggi supaya kita dapat atasi segala halangan dalam hidup..

Ini buat sy fikir, xkan la sebab masalah yg kecik kita bole cepat nangis, kita harus fikir yg kita boleh atasi masalah itu, dan mungkin orang lain ada masalah yang lebih besar dari kita..kita xbole lemah dalam hidup kan, so kita kenalah sentiasa berfikiran terbuka dan mempunyai matlamat dlm hidup..:))

Ade seorang kwn sy yg minat sgt2 kat Tun dan dia berjaya bersalamam dgn tokoh idola die..haha..mesti best sgt kan..my chingoo.:D..semoga lawatan ke UiTM Shah Alam nie bg kenangan yg indah tuk awk..:DD

Nie gmbr tuk sebab yg k-2, knp sy pegi UiTM S.Alam

[kredit to Nurul Azreen Husni]

 [kredit to Nurul Azreen Husni + Nur Qaasimah Mohamad]

Nie yg best part g UiTM S.Alam..hahah..dpt jupe chingoo lame sy yg dah lame gler tak jumpe..hehhehe…best sgt2 walaupun cuma jupe sekejap je..dorg nie amek Medic kat sana..windu sgt2 kt dorang..

Terima kasih korg kerana luangkan masa tuk jumpe walaupun korg sibuk..hehe..korg masih mcm dulu gak walaupun byk perubahan yg baik berlaku kat korang..leen masih cam dulu, kecik + comel..hahah..makan byk sket ye leen bia gemuk sket..hehe..Buat qaasimah, makin cantik skrg dgn penampilan yg lebih diredhai Maha Pencipta..semoga kite semua dapat jadik camtuh suatu masa nanti..huhu..dan yang paling penting, farah syg korg sma..heheh..:DD dan tak dilupakan juga buat cik qhin, yg sudi teman sy jumpe dorg..hahah..walaupun qhin xdpt jumpe kwn2 ktorg yg lain..hahah..tpi this is enough right??haha..

Akhir kata, trip ini, bg byk kebaikan dan pengajaran pada sy..sy belajar untuk tidak mengharapkan org lain untuk menjaga barang2 kita..kita mesti berdikari dan tidak cuai dalam menjaga barang2 kita..selain itu, byk jenis permata yg sy jumpa dan belajar setiap jenis mereka..hmmm..

Untuk yg paling byk terima kasih sehingga tak terhingga adalah untuk Maha Pencipta sy..kerana dgn izin-Nya, semua ini berlaku dan sy dapat pergi kesana dan belajar semua benda..Terima kasih sgt2 ye..:))

~kamsamida buat liya, ayu, yana, qhin yg telah menemani sy sepanjang disana..heheh..

10:17
February 23, 2012
Exam is around the corner..!

Comments

Popular posts from this blog

Kill me, heal me

Something you can’t control...

Dreams and fantasies